Saturday, July 05, 2014

Ramadhan Kareem! FS: Benrus Homage: Kronos


Ramadhan Kareem buat para pengunjung blog ini. Mudah-mudahan Ramadhan kita pada tahun ini lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya InsyaAllah. Pada kali ini saya ingin berkongsi seutas jam yang agak jarang diperkatakan di Malaysia, tetapi mendapat perhatian di kalangan peminat jam seberang laut. Introducing, Kronos, homage kepada jam military popular, Benrus.


Jam ini dipadankan dengan doomed crystal yang tebal, seperti yang kelihatan di dalam gambar. Agak tebal, dan klasik.


Pandangan side case dari tepi..kemas dan halus buatannya. Jam ini telah di bead blast dengan rapi dan sekata finishingnya.

Case back yang simple, hampir menyerupai model asal yang di "homage" nya. Menarik pada pandangan saya dengan semangat military yang tebal.


Gambar movement di sebalik case back yang cantik tu lagi menawan :) Di pacu ETA2824-2, ketepatan masa jam ini sudah semestinya terjamin :D


Penjual jam ini ialah "watchesu571". Sila Google untuk maklumat lanjut. Penjual berpengkalan di Ebay sejak sekian lama. Hati-hati, racun banyak kat situ :D


Pandangan dari sisi atas depan lebih menyerlahkan ketinggian doomed crystal tersebut.


Kesimpulannya, homage menarik dengan beberapa penambahan tersendiri dari pembuat jam ini. Untuk para peminat di luar sana, jam ini adalah untuk dijual :) Harga buka ialah RM1,000 boleh runding sampai terjual. Untuk lebih gambar-gambar yang menarik, sila lawati link berikut:


Untuk urusan berkaitan jam ini, sila hubungi 019-3799160 untuk maklumat lanjut :D

No comments: