Sunday, June 12, 2011

SKX007K Dengan Bond Nato

Sementara menunggu Oyster bracelet yang belum ber"budget", Bond nato menjadi pilihan utama untuk menggantikan Z22 yang sering terjelir bila dipakai di tangan.

Nato Bond ini dibeli dengan harga RM30 beserta kos Poslaju dari Sarawak. Ia agak nipis memandangkan harganya tidaklah begitu mahal. Namun masih memiliki "the look" :)

Nato band juga bermakna, kerja-kerja menukar tali jam menjadi mudah, bahkan sangat mudah. Tidak perlu lagi "kuku kambing" untuk menukarnya, yang kadang-kadang terguris juga di bahagian "lug-end", yang akhirnya mengguris juga hati. Sayang, sayang. Walaupun ia tidaklah dalam kategori mewah, namun sayang tetap sayang.

Ia bererti perlindungan juga untuk "caseback"nya dari tercalar :) bahagian tepi taklah...yang tu kalau dah tercalar, Cape Cod polishing cloth lah jawabnya :p

Bond Nato dengan Seiko Bond, satu gabungan yang mantap? Untuk saya, ya! Namun lain orang, lain citarasanya. Satu masalah dengan strap-strap sebegini, ia memerap peluh yang sudah pasti akan mengundang masalah "hygiene" kelak. Apapun, ia sangat mudah dicuci, dan cepat pula kering. Sementara yang satu lagi basah, mungkin Nato berwarna "Olive Green" atau biru pekat menjadi pilihan :)

4 comments:

sah_kul said...

Strap belang...nmpk mcm gay laa bro (ko jgn marah)...selagi x dpt strap pilihan keluarga...slagi tu lah hidup x tenteram...raya nk dekat nih hehe

walikard said...

Hahaha...gay pun gay lah bro :p insyaAllah, ada rezeki, sampailah nnti Oyster pilihan hati tu. Hehe. Ko bila nak rembat racun ni? Haha, pakai masa raya

sah_kul said...

...aku pn tgh riki gak sbijik klu ada yg mmpu ditawan...utk ari raya, jam apa nk pakai lum buat keputusan lg...klu ko nk oder oyster nnti bole la aku tumpang skaki...tp mmg betul lah seiko bond kena dgn oyster mmg hensemmmm wa cakap lu hehe :)

walikard said...

Hehehe..biasa diatur tu...nanti sampai masa aku nak order, aku roger :)