Friday, July 07, 2006

Jana pendapatan tanpa modal di Internet: Part 2

Pernahkah kawan-kawan dengar Program Affiliate? Haa, inilah salah satu cara kawan-kawan boleh buat di Internet. Program Affiliate ni sebenarnya agak baru di Malaysia. Namun di luar negara, program sebegini telah menghasilkan ramai ratusan, ribuan dan jutawan!! Program Affiliate bukanlah program cepat kaya, skim piramid dan yang sewaktu dengannya. Sebenarnya dengan jadi Affiliate, kawan-kawan secara automatik jadi agen untuk sesuatu produk atau servis. Contohnya produk ABC. Kawan-kawan menjadi agennya (affiliate) dan setiap jualan produk ABC yang dibuat melalui anda, anda akan diberikan komisen. Biasanya untuk produk digital, komisennya lebih tinggi, kadangkala menjangkau sehingga lebih daripada 60%! Kebanyakkannya, pendaftaran menjadi Affiliate adalah percuma. Selepas pendaftaran, kawan-kawan akan diberi sebuah laman web yang mengandungi ID reference kawan-kawan dan bolehlah dipromosikan di mana-mana. Jangan SPAM sudahlah ye ;-)

Untuk maklumat yang lebih lanjut, kawan saya Zakuan ada membuat sebuah laman web khas tentang Affiliate ni. Website beliau adalah http://www.affiliatejaya.com Banyak maklumat-maklumat berharga tentang program Affiliate boleh di dapati di sini, ada ebook PERCUMA pulak tuh :-) Di samping itu, kawan-kawan juga boleh mencuba program-program Affiliate yang sedia ada di Malaysia ini tanpa sebarang kos! Kawan-kawan boleh klik link-link berikut di ruangan Links kat sebelah tu.

1) Ingin Roti Canai Sedap?
2) Anda Mencari Maskahwin?
3) Panduan Bina Laman Web
4) Panduan Google Adsense

Sebenarnya saya pun sedang belajar lagi tentang Affiliate ni. Pernahlah dapat hasil, tapi tak banyak...dalam RM60 gitu ;-) Jadilah untuk budak baru belajar macam saya ni. InsyaALLAH, kalau takde apa aral, lepas ni saya nak meng"affiliate"kan pulak Sataydiy.com saya tuh...mudah-mudahan dipermudahkan :-) Ok kawan-kawan, selamat mencuba.

3 comments:

Anonymous said...

RM60 boleh tahan jugak tu. Affiliate apa yang saudara joint tu? Banyak jugak yg saya joint tapi satu pun takde dapat lagi.

walikard said...

Adalah skit2, dulu2 saya ada buat affiliate, tapi la ni affiliate tu dah banned...guess what?? Tsunamiwang. In fact dalam blog ni dulupun saya ada promosikan benda tu...tapi lepas jumpa dengan WangCyber, Tuaheams dan Saifulsham baru saya tahu yang saya dah tersilap masuk program dan cara promosi...tu yang muncul Sataydiy.com tu, kiranya hasil selepas insaf dari kejahilanlah lah tu :-)

walikard said...

Emm, ini ada update lagi :-) saya ada dapat income dari program yang sah! Hehe, Alhamdulillah...tapi tak banyak, dalam RM8 je...apapun, itulah hasil pertama dari program affiliate yang betul2 legal :-)